Het verbeelden van de kernwaarden en gedragsverwachtingen op de Yulius Middelland locatie. Met levensgrote prints aan de wanden in de school.
Het maken van eenvoudige en rustige visualisaties die de kernwaarden en gedragsverwachtingen van een speciaal onderwijs school in Rotterdam verbeelden.
In een werksessie met het team zijn alle kernwaarden en gedragsverwachtingen besproken. De uitdaging zat in het maken van kernachtige scenes en interacties tussen leerlingen onderling en tussen leerling en docent. De visualisaties moesten rustig qua karakter worden omdat de doelgroep, speciaal onderwijs leerlingen, niet te veel prikkels moet krijgen van de visualisaties.
De collectie visualisaties is in 2 delen uitgewerkt. Een deel voor de leerlingen en een deel voor de medewerkers. In deze fase is nagedacht over een extra element, het maken van een mascotte. Om de boodschap van de kernwaarden en gedragsverwachtingen goed te kunnen laten landen bij de leerlingen is hen gevraagd om mee te denken over een mascotte. Deze eerste schetsen zijn in deze fase opgehaald.
Uit de verschillende beelden die de leerlingen uitgetekend hebben van hun mascotte is een samenvoeging gemaakt in een eindresultaat. Deze mascotte is terug te vinden op alle visualisaties die verspreid door de school zijn opgehangen. Tevens wordt de mascotte gebruikt in communicatiemiddelen die gedurende het jaar door de school opgesteld worden.
Als extraatje bij dit project is de visualisatie van de kernwaarden en gedragsverwachtingen voor medewerkers als levensgrote muurvisualisatie geschilderd op locatie in het medewerkerskantoor.
Zichtbaarheid van de kernwaarden en gedragsverwachtingen voor Yulius Middelland College in Rotterdam. Met speciaal oog voor de doelgroep, speciaal onderwijs leerlingen.