Het gedroomde toekomstbeeld waar jullie team of organisatie voor wil gaan.
Scherpstellen waar jullie voor staan en met welke kernwaarden jullie gaan koersen.
Het in kaart brengen van jullie verbinding met de buitenwereld. Welke kansen & risico's zijn er? Welke andere partijen bevinden zich in het vaarwater?
Het verbeteren van jullie organisatie of het aanbod.
De processen die jullie organisatie gebruikt om efficiënt(er) en voorspelbaar te werken. Hoe wordt input omgezet in output?
Wie zijn er allemaal aan boord? En wat zijn de rollen en taken die jullie hanteren om effectief samen te werken.
De kenmerken, uitrusting en structuur van jullie organisatie. Welke afdelingen zijn er en welk doel dienen deze?
Welke producten en diensten bieden jullie aan, hoe vermarkten jullie deze en wie zijn jullie klanten?
Welke doelen stellen jullie jezelf richting de toekomst en wat zijn de tussentijdse ijkpunten?
Handleidingen en werkinstructies voor het uitvoeren van organisatieprocessen.
Het expliciteren van het gewenste gedrag van en de interactie tussen collega's.
Het koersen in de juiste richting met behulp van routekaarten. Welke acties moeten wanneer en door wie uitgevoerd worden? En wat zijn de korte en lange termijn mijlpalen?
Middelen voor het bijhouden van de voortgang en waar nodig koerscorrecties te kunnen maken.
Het delen van de voortgang en vooruitkijken middels heldere communicatie. Dat kan intern maar ook extern zijn.
Met onze visuele aanpak kunnen we jullie helpen bij het verkennen, verbeelden en realiseren van:
Scherpstellen wie jullie zijn, waar jullie naartoe willen en in welk ecosysteem jullie je begeven.
De strategische koers uitzetten richting de gedroomde toekomst met een goed uitgeruste organisatie, de juiste bemanning en passende processen.
De wind in de zeilen. Het dagelijks handelen dat in lijn ligt met de uitgezette koers. Actie, samenwerking en aanpassingsvermogen.
Het proces wordt altijd op maat gemaakt, maar samenwerken met ons gaat meestal volgens 4 stappen.
De eerste stap die we samen doorlopen in ons visuele proces is het verkennen van jullie inhoud.
We kijken door de juiste lens naar jullie vraagstuk waarbij we de belangrijkste puzzelstukken van jullie verhaal identificeren.
Wanneer we een goed beeld hebben van jullie inhoud gaan we al schetsend op zoek naar een kernachtig overzicht van het te vertellen verhaal. Met behulp van visuele raamwerken en modellen bouwen we aan een conceptversie van het grote plaatje.
Als het verhaal eenmaal staat verschuift de aandacht naar het ontwerpen van een aantrekkelijk en overzichtelijk beeld. We besteden aandacht aan de compositie, stijl en kleur om tot een sterke visuele vertaling van jullie verhaal te komen.
Onze visualisaties creëren inzicht door overzicht en maken zo complexe informatie toegankelijk en zichtbaar voor jullie doelgroep. Tijdens de laatste stap in het proces kijken we samen hoe het visuele verhaal het beste ingezet kan worden, wie de ambassadeurs/evangelisten zijn en waar en hoe het verhaal gecommuniceerd gaat en blijft worden.