Van Human Resource Management naar Human Relation Management. Een HR strategie voor installatiebedrijf Breman.
Breman, een installatiebedrijf met een sterke focus op duurzaamheid, had een grondige herziening van hun HR-afdeling nodig. Een aantal externe factoren en trends drukken momenteel zwaar op de continuïteit en benodigde competenties van Bremans personeelsbestand — en de verwachting is dat deze druk in de komende jaren alleen maar zal toenemen.
Op basis van een grondige analyse van trends, ontwikkelingen en de interne organisatie bij Breman is een beeld gevormd bij de nieuwe HR strategie van Breman. De koppeling is gemaakt tussen externe ontwikkelingen en het interne karakter van Breman om zo tot een ambitie en strategie te komen. De kernboodschap achter al deze aspecten is in de eerste fase verkend om vervolgens structuur aan te brengen door ze aan elkaar te koppelen.
Tijdens de conceptfase is er een verbeelding gemaakt door gebruik te maken van een metafoor, de turbulente context, en een visueel raamwerk om de strategische, tactische en operationele aspecten van Breman HR in te vangen.
Om het verhaal bij de plaat goed scherp te krijgen is er tijdens de laatste fase gewerkt aan een verhaalvolgorde en specifieke uitsnedes van de plaat die gebruikt kunnen worden in presentaties.
De overkoepelende HR visie en strategie voor Breman in één verhalend beeld gevangen. Met aandacht voor een stapsgewijze toelichting.
Wat super gaaf geworden, ik ben er ontzettend blij mee, dank jullie wel!